Saturday, November 13, 2010

tauladan..

da 5 ari aku kat terengganu..mcm cuti2 malaysia plak kat cni..smmgu aku x study lansung..mmg rehat spenoh nyer la..huhu..tp start dr ni aku kne siyes..huhu..exam tuh..bkn de org lain leyh tlg melainkan diri kite sendiri.. ryte??
huhu..
mggu ni aku bja satu cm something yg leyh d jd kan pengajaran atau tauladan utk kite perbaiki balik diri kita.. kdg2 kita hanyut dgn kseronokan dunia..ari2 hepy..tp smpai bila kita camtuh.. kita hepy2 pon sbnr nyer Allah menguji kita samada kita ingt pd pencipta Nya atau tidak..sedih juga adalah ujian pada kita supaya kita melupai ada yg lbih Maha Berkuasa selain makhluk ciptaan Nya..Hanya Allah yang layak di sembah.. kepada Nya juga kita akan kembali..
ok..cite nye psl sorng hamba Allah yg menerima dugaan berpunca dari diri nye sendiri, dan rakan2 nyer..
mmb betol doa org yg teraniaya akn di makbulkan oleh Allah..ini terbukti kerana die sering menyakiti kwn2 nye lain..smpai kan kwn2 yg sbr pon jd mrh..hurmm tu pon x sedar lg..pastuh..kwn2 sendiri da ckp jgn wat bnde terkutuk tuh lg..tp die wat gk lg..bile die d timpa musibah..adakah rakan2 nya akan menolong nya.. mungkin ya mungkin tidak..terpulang kepada individu masing2 utk membuat keputusan..anngap saje satu musibah..maaf krna x leyh memberitau ape musibah tersebut..
semoga saya sendiri dpt ambil pegajaran dari cite ni..

No comments:

Post a Comment